ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
loading..

4ος Διαδικτυακός Διαγωνισμός ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ περίοδος 2011-2012 «Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας»





ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ 






A. Γενικά στοιχεία
Τίτλος Εργασίας: 
 “ Ας γνωρίσουμε το Run & Out ”
Κατηγορία συμμετοχής: 
9η κατηγορία- Αθλητισμός
Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας (λινκ) : 
runandout.gr
Τίτλος τμήματος/τάξης/ομάδας :  
2o Τμήμα της Στ τάξης του 10ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν:  
Ζδράβου Πολυξένη, Μιχάλης Μερτζιανίδης
Πόσοι μαθητές συμμετέχουν στην εργασία αυτή: 

Οι ηλικίες τους :  
12
Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το συντονιστή της εργασίας:
xzdravou@gmail.com



B. Περιγραφή της περιοχής μας
Τα Ιωάννινα είναι η μεγαλύτερη πόλη της Ηπείρου και πρωτεύουσα του νομού, με περίπου 100.000 κατοίκους! Χτισμένη στην όχθη της λίμνης Παμβώτιδας και σε υψόμετρο 500 μέτρων. Η πόλη μας φέρει την προσωνυμία «Πόλη των Γραμμάτων και των Τεχνών», αφού ανέδειξε μεγάλες μορφές και στα γράμματα και στις τέχνες, με πανελλήνια, και όχι μόνο, εμβέλεια. Η συμβολή τους, δε, στην αναγέννηση της χώρας μας ήταν τεράστια. Είναι μια όμορφη και γραφική πόλη, που συνδυάζει τις ιστορικές μνήμες με την πραγματικότητα μιας σύγχρονης μεγαλούπολης. 

Στα νερά της λίμνης ζωντανεύουν οι θρύλοι του Αλή πασά και της Κυρά Φροσύνης, ενώ στα γραφικά δρομάκια του κάστρου κυριαρχούν μνήμες του βυζαντινού παρελθόντος και της νεότερης ιστορίας. Το νησάκι της λίμνης, ένα νησί λίμνης που κατοικείται και σήμερα φαινόμενο σπάνιο παγκοσμίως, με τα Bυζαντινά Mοναστήρια, που στέγασαν τις Σχολές του Διαφωτισμού. 


Tο αρχαιολογικό μουσείο των Iωαννίνων έχει ευρήματα από όλη την Ήπειρο και ιδιαίτερα από το αρχαιότερο μαντείο της Eλλάδας, τη Δωδώνη. Το σπήλαιο, η εκπληκτική παλαιά πόλη, τα παραδοσιακά μαγαζάκια της και η εκλεκτή αγορά της, καθώς και τα πολυάριθμα παλαιά αρχοντικά που δεσπόζουν στην πόλη αντηχούν την σπουδαία της παράδοση. Μία πόλη που συνδυάζει τα πάντα. Έντονη νυχτερινή ζωή και υπέροχη παραδοσιακή κουζίνα για τους γλεντζέδες και τους καλοφαγάδες.


Σημαντικά μουσεία και αξιοθέατα για τους λάτρεις της παράδοσης και της ιστορίας. Αλλά και απεριόριστες δυνατότητες για extreme sports σε πανέμορφες φυσικές τοποθεσίες για τους τολμηρούς. 


Το Πανεπιστήμιο, τα Νοσοκομεία, το Ναυταθλητικό Κέντρο και μια πληθώρα άλλων κτηρίων που φιλοξενούν αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις όλο το χρόνο, αναδεικνύουν την εξέλιξη της πόλης στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, αλλά και την προσπάθεια αειφόρου ανάπτυξης και συνύπαρξης  του παλαιού με το νέο, του παραδοσιακού με το σύγχρονο.

Μια υπέροχη πόλη που αξίζει να επισκεφτείτε… και με μεγάλη μας χαρά θα σας ξεναγήσουμε!




Γ.  Περίληψη της εργασίας μας:


Η εργασία μας παρουσιάζει το Run & Out, ένα νέο άθλημα που δημιουργήθηκε το 2009 στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, στην προσπάθεια οι μαθητές και οι μαθήτριες να δοκιμάσουν κάτι νέο και διαφορετικό, το οποίο θα τους επέτρεπε να αθληθούν αλλά παράλληλα να συναγωνιστούν μεταξύ τους. Εμπνευστής του είναι ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Μιχάλης Μερτζιανίδης. Άρχισε να καλλιεργείται τον Ιανουάριο του 2009 και σιγά-σιγά μπήκε σε πεδία κανόνων και κανονισμών. Δανείζεται στοιχεία από τα περισσότερα ομαδικά αθλήματα, αλλά δε μοιάζει με κανένα από αυτά.
  
Στα πλαίσια της τήρησης της νομοθεσίας αναφορικά με την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων του ψηφιακού και άλλου υλικού, των προσωπικών δεδομένων των μαθητών στις ιστοσελίδες της εργασίας μας θα παραθέσουμε πληροφορίες για την ιστορία, τους κανόνες, φωτογραφίες, βίντεο, σκίτσα, την ταινία μικρού μήκους, τις εκδηλώσεις παρουσίασης του Run & Out (στο χώρο του σχολείου μας, στο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής του ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ, στην Κομοτηνή, καθώς και στις 6 Σεπτεμβρίου 2011 σε σεμινάριο εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στη Θεσσαλονίκη), το φετινό μας πρωτάθλημα και πολλά ακόμη που έχουν άμεση σχέση με το Run & Out. 


Το σχολείο μας συμμετέχει στο συγκεκριμένο διαγωνισμό με πέντε (05) μαθητές από το ΣΤ2 τμήμα, οι οποίοι λόγω της μεγάλης αγάπης τους για την τεχνολογία έχουν αφιερώσει πολλές ώρες «πτήσης» στο συγκεκριμένο τομέα, δημιουργώντας πράγματα άξια θαυμασμού, αναζήτησαν πληροφορίες, χρησιμοποίησαν το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας, καθώς και τον προσωπικό τους ηλεκτρονικό υπολογιστή, συνεργάστηκαν, απόκτησαν γνώσεις και εξοικειώθηκαν με λογισμικά για τη δημιουργία και την τελική παρουσίαση της ιστοσελίδας! 


Φυσικά μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία επετεύχθη ο μεγάλος μας στόχος… να διασκεδάσουμε και ο σάκος των αναμνήσεων του κάθε μαθητή να γεμίσει με ακόμη μια όμορφη σχολική δραστηριότητα!



Δ. Προβλήματα στην πορεία της εργασίας μας


Μας δυσκόλεψε κυρίως, το διαφορετικό επίπεδο γνώσης και εξοικείωσης του κάθε μαθητή της ομάδας μας με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τη χρήση συγκεκριμένου λογισμικού και άλλων εφαρμογών που χρησιμοποίησαν καθόλη τη διάρκεια. Τόσο για τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, όσο και για την ανάρτηση και δημιουργία της ιστοσελίδας, το οποίο εντέλει ήταν απολύτως φυσιολογικό, αφού αναφερόμαστε σε μαθητές δημοτικού. Η “ανομοιογένεια” που υπήρξε, αρχικά πρόσθεσε ένα άγχος και μια αμηχανία στην ομάδα, εξελίχθηκε όμως με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σε ένα ουσιαστικό “δέσιμο” της ομάδας, με αποτέλεσμα την ομαλή συνεργασία τους, έτσι οι μαθητές με τις περισσότερες γνώσεις βοήθησαν στην εκμάθηση των βασικών χαρακτηριστικών συγκεκριμένων λογισμικών και τους υπόλοιπους συμμαθητές τους.



Ε. Κύρια περιγραφή της  εργασίας μας – βασικά στοιχεία της
Πώς οι δραστηριότητές μας και η έρευνά μας με αυτήν την εργασία  για  το διαδικτυακό εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Μοιραστείτε & κερδίστε»  συμπλήρωσαν τη διδασκαλία διδακτικών ενοτήτων των επιμέρους  μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος;

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της εργασίας μας αξιοποιήσαμε υλικό από διάφορες διδακτικές ενότητες των ακόλουθων μαθημάτων:   
  •  Ελληνική Γλώσσα: Η επιμελημένη χρήση του λεξιλογίου, η σύνταξη του κάθε κειμένου- άρθρου που αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα μας, η οργάνωση και σύνταξη ερωτημάτων για τις συνεντεύξεις και στη συνέχεια η καταγραφή και διαμόρφωση των διαλόγων, ώστε να είναι γραμματικά και συντακτικά  σωστοί είναι μερικές από τις άμεσες ωφέλειες της όλης διαδικασίας. 

  • Πληροφορική: Η απόκτηση γνώσεων και εξοικείωση, όχι μόνο με τη σύνταξη κειμένων, τη λήψη και το ανέβασμα φωτογραφιών, την επισύναψη και αποστολή τους με email, τη χρήση ψηφιακής βιντεοκάμερας, λογισμικών επεξεργασίας και πρόσθεσης εφέ στη δημιουργία βίντεο, αλλά και με τη χρήση του Διαδικτύου και τη μεθοδολογία δημιουργίας, “στησίματος” και ανάρτησης μιας ιστοσελίδας.

  •  Φυσική Αγωγή: Όλα άρχισαν από εδώ, η δημιουργία του αθλήματος Run & Out, ξεκίνησε την αλυσιδωτή αντίδραση και έδωσε την ευκαιρία στην ομάδα να συλλέξει υλικό και πληροφορίες που το αφορούσαν άλλωστε, αφού ένα ολόκληρο σχολείο 330 μαθητών και μαθητριών ασχολείται συνέχεια με το συγκεκριμένο παιχνίδι.

  • Θεατρική Αγωγή: Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς οι μαθητές και οι μαθήτριές μας διδάχτηκαν το μάθημα της θεατρικής αγωγής, το οποίο αρχικά ήταν απλά άκρως διασκεδαστικό, μα στην πορεία αποδείχτηκε ιδιαίτερα χρήσιμο! Ίσως αναρωτιέστε το γιατί; Μέσα από αυτοσχεδιασμούς και θεατρικά παιχνίδια απέκτησαν εξοικείωση με το να υποδύονται ρόλους και βασικές γνώσεις για τη διαδικασία πραγματοποίησης μια θεατρικής παράστασης και μιας ταινίας. Κι όλα αυτά σας τα αναφέρουμε γιατί κατά τη διάρκεια δημιουργίας της συγκεκριμένης ιστοσελίδας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ τάξης συμμετείχαν και στο μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους που διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, με τη δημιουργία της δικής τους ταινίας για το αγαπημένο τους παιχνίδι- άθλημα “Run & Out”. 



Τι καινούργιο μάθαμε – ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.


Γενικά σα σχολείο μας αρέσει να πειραματιζόμαστε και να δοκιμάζουμε νέα πράγματα, λιγάκι διαφοροποιημένα από τα συνηθισμένα, τα οποία όμως να είναι πρώτα από όλα εκπαιδευτικά! Κύριος στόχος μας είναι οι μαθητές μας να αποκτήσουν νέες εμπειρίες και γνώσεις, απλά ο τρόπος να ξεφεύγει από την παραδοσιακή μονότονη διαδικασία, επιθυμούμε να γίνεται μέσα από διαδικασίες ευχάριστες και διασκεδαστικές, ώστε να επέρχεται η αφομοίωση με πιο φυσικό και αποτελεσματικό τρόπο.


Το μάθημα της Πληροφορικής ενδείκνυται σα μέσο για την επίτευξη του στόχου μας, αφού δίνει τη δυνατότητα προσέγγισης νέων γνώσεων με εναλλακτικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες και επιβεβαιώθηκε για ακόμη μια φορά. Η δημιουργία της ιστοσελίδας και της ταινίας μικρού μήκους, αποτέλεσαν το έναυσμα αυτού του ταξιδιού στο χώρο της Πληροφορικής… η δημιουργικότητα, το κέφι και η θέληση των μαθητών, μας ταξίδεψαν στην πορεία και σε άλλα μονοπάτια γνώσης και πραγματοποίησαν εκπομπές που μεταδίδονταν ζωντανά από το χώρο του σχολείου σε web tv με θέμα τις εξελίξεις του ενδοσχολικού πρωταθλήματος του Run & Out, καθώς στην πορεία και του πρωταθλήματος σε επίπεδο νομού που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή κι άλλων δημοτικών σχολείων.


Τι  εργαλεία και τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιήσαμε.


Οι μαθητές εργάστηκαν με επιμονή και υπομονή αρκετές ημέρες για τη δημιουργία του ιστοχώρου, χρησιμοποίησαν τόσο τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του εργαστηρίου πληροφορικής του σχολείου μας, όσο και τους προσωπικούς τους υπολογιστές, βιντεοκάμερες για τη λήψη των πλάνων κατά τη διάρκεια των αγώνων και των συνεντεύξεων. Ουσιαστική ήταν η χρήση προγραμμάτων επεξεργασίας κειμένου, επεξεργασίας ήχου και βίντεο, κ.ά.


Όμως, το βασικό εργαλείο που χρησιμοποίησαν στη σελίδα μας είναι ο κώδικας HTML 5. Κάθε Post (ή ανάρτηση) που δημοσίευσαν στην ιστοσελίδα έχει θεμέλιο τον συγκεκριμένο κώδικα. Η τεχνολογία πληροφορικής που χρησιμοποίησαν στο Runandout.gr ονομάζεται Dynamic View και ανήκει στην Blogger μόνο που στον κωδικά "DynamicView" έχουν κάνει κάποιες αλλαγές για την καλύτερη πλοήγηση του αναγνώστη.


Με ποιους τρόπους γίναμε (με την εργασία μας) «πρεσβευτές» της τοπικής κοινότητας μέσα από  το διαδίκτυο.

Το Run & Out είναι αναμφισβήτητα το δικό μας αγαπημένο παιχνίδι- άθλημα! Δημιουργήθηκε στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων και το έχουν λατρέψει όχι μόνο οι μαθητές μας, αλλά κι εμείς ως εκπαιδευτικοί! Πιθανόν να απορείτε τι το κάνει τόσο αγαπητό;;; Η απάντησή μας είναι απλή.. δεν ξεχωρίζει κανέναν, δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν άσχετα με το αν έχουν καλή φυσική κατάσταση ή όχι.. αν τρέχουν γρήγορα ή όχι, αν έχουν ευστοχία ή όχι… αυτός είναι κι ο λόγος που όλοι μας το έχουμε αγαπήσει τόσο! 


Όμως και το πιο όμορφο παιχνίδι του κόσμου να έχει κάποιος τι να το κάνει… αν δεν έχει την ευκαιρία να το μοιραστεί και με άλλους..; 
Σε αυτό ακριβώς το σημείο συμβάλλει καθοριστικά η συγκεκριμένη εργασία, θέλουμε να το γνωρίσουν κι άλλα σχολεία, να μάθουν πως παίζεται, να το αγαπήσουν κι άλλοι μαθητές και να περάσουν υπέροχες στιγμές στα διαλλείματα τους και γιατί όχι να παίξουμε κάποια στιγμή όλοι μαζί, όπως κάναμε φέτος με τέσσερα ακόμη δημοτικά του Νομού Ιωαννίνων.


Αντίκτυπος της εργασίας μας στην τοπική μας κοινότητα (σχολείο-γειτονιά-συνοικία).


Οι μαθητές μας όλο αυτό το διάστημα στην προσπάθειά τους να συγκεντρώσουν και να οργανώσουν το υλικό  δραστηριοποιήθηκαν και δραστηριοποίησαν αρκετά μέλη της τοπικής μας κοινωνίας. Θα πρέπει να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο πως ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας ήταν πάντα δίπλα μας και αρωγός σε κάθε μας προσπάθεια. Για τη διαδικασία των συνεντεύξεων οι μαθητές συμβουλεύτηκαν δημοσιογράφους τοπικού καναλιού της πόλης των Ιωαννίνων και συγκεκριμένα του καναλιού ITV Ιωάννινα. Όταν οι μαθητές αναφέρθηκαν στις δραστηριότητες του σχολείου μας και ιδιαίτερα στη συμμετοχή του σχολείου μας στη δημιουργία της ιστοσελίδας, οι δημοσιογράφοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μας πρότειναν να έρθουν στο χώρο του σχολείου μας για να καλύψουν και να αναδείξουν στην τοπική κοινωνία μέσα από ρεπορτάζ και εκπομπές όλες μας τις δράσεις και τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε. Τα αρχικά συναισθήματα ενθουσιασμού και χαράς διαδέχθηκαν εκείνα του άγχους, της αγωνίας και της αμηχανίας, αφού δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία σε αυτό τον τομέα. Με υπεύθυνη όμως δουλειά και συνεργασία απόλαυσαν το αποτέλεσμα κι ένιωσαν ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση όταν είδαν να μεταδίδεται το ρεπορτάζ και να ακούν θετικά σχόλια για το αποτέλεσμα της εργασίας τους.


Πώς πήραν μέρος άλλα μέλη της κοινότητάς μας στην εργασία μας βοηθώντας εθελοντικά.

Όλοι μας ζούσαμε στους ρυθμούς του Run & Out, εξαιτίας κάποιων δραστηριοτήτων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του πρωταθλήματος που υλοποιήσαμε φέτος στο σχολείο μας, όπως αναφέραμε και παραπάνω. Φυσικά μας δημιούργησε άγχος το γεγονός ότι είχαμε πολλή δουλειά μπροστά μας, για να συγκεντρωθεί το υλικό, να επεξεργαστεί, να μπει κοινώς σε μια σειρά και τελικά να παρουσιαστεί στο Διαδίκτυο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.


Με αφορμή όμως, τη συγκεκριμένη εργασία, όταν ανακοινώσαμε στο σύλλογο διδασκόντων και στους μαθητές του σχολείου μας τη συμμετοχή μας και σε αυτή τη δράση συνέβη κάτι πολύ όμορφο.. η εκδήλωση ενδιαφέροντος, εθελοντικής συμμετοχής και συνεργασίας μαθητών όλων των τάξεων για να πετύχουμε κάτι που θέλουμε και αγαπάμε, να το μοιραστούμε και με άλλους μαθητές! Αυτό μας έδωσε μεγάλη χαρά, ικανοποίηση και μια υπέροχη αίσθηση ότι όταν θέλουμε μπορούμε να συνεργαστούμε έχοντας ως προτεραιότητα το εμείς κι όχι το εγώ.


Ανακαλύψεις – απρόοπτα – εκπλήξεις


Ανακαλύψαμε τελικά, ότι έχουμε πολλά κρυφά ταλέντα, τόσο στον τομέα της πληροφορικής, όσο και σε αυτόν της δημοσιογραφίας! Η όλη εργασία μας αφήνει μια υπέροχη αίσθηση δημιουργικότητας, συνεργασίας και της πεποίθησης πως το αποτέλεσμα μιας ομαδικής δουλειάς είναι σαφέστατα πιο ουσιαστικό σε όλα τα επίπεδα όχι μόνο για τους μαθητές, αλλά και για εμάς τους εκπαιδευτικούς.